BBC forced to issue global apology in paid-for-documentaries scandal

The BBC apologised (12.2.12) to an estimated 74 million people around the world for a news fixing scandal, exposed by The Independent, in which it broadcast documentaries made by a London TV company that was earning millions of pounds from PR clients which it featured in its programming. The BBC bought these documentaries from PR companies working for governments such as those of Egypt and Malaysia for sums as low as £1. Yes £1 GBP. What did the BBC think was the reason for this rather errmmmm ‘competitive’ price?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )


Connecting to %s

%d bloggers like this: